Vitamino D svarba. Kaip padidinti „saulės vitamino“ kiekį organizme?

Vitamino D svarba. Kaip padidinti „saulės vitamino“ kiekį organizme?

Vitamino D svarba. Kaip padidinti „saulės vitamino“ kiekį organizme?

Vitamino D trūkumas siejamas su įvairių sveikatos sutrikimų rizika. Kokie veiksniai sąlygoja vit.D trūkumo pasireiškimą? Kaip galima padidinti vit.D koncentraciją savo organizme?

Vit.D galimai efektyvus COVID-19 prevencijai ir gydymui

Mokslininkai prieš kurį laiką tyrė vitamino D poveikį COVID-19 prevencijai ir gydymui. Nors kol kas nėra pakankamai duomenų apie vit.D efektyvumą COVID-19 atveju, studijos rodo, kad „saulės vitaminu“ vadinamas vit.D gali sumažinti koronavirusinės infekcijos užsikrėtimo riziką bei palengvinti šios ligos eigą, skelbia timesnownews.com

Pasak mokslininkų, vitaminas D sustiprina imunitetą, kuris tiesiogiai turi įtakos organizmo atsparumui ir gebėjimui kovoti su ligomis, tarp jų ir COVID-19.

Studijose taip pat teigiama, jog vit.D trūkumas gali būti siejamas su sunkesne ligos eiga pacientams, gydomiems nuo COVID-19. Anksčiau atlikti tyrimai patvirtino, kad vit.D papildai gali sumažinti kvėpavimo takų infekcijų riziką.

Video reklama:

Taigi pastaruoju metu vis daugėja įrodymų, patvirtinančių, kad pakankama vit.D koncentracija yra būtina tinkamam organizmo funkcionavimui, kai tuo tarpu vit.D trūkumas siejamas su įvairiausiomis sveikatos problemomis.

Vit.D stoka didina įvairių sveikatos sutrikimų riziką

Dėl vit.D stokos organizme gali pasireikšti kaulų ir nugaros skausmai, galvos skausmas, nuovargis, plaukų slinkimas, depresija bei kiti sutrikimai. Taip pat vit.D trūkumas didina kardiovaskulinių ir onkologinių ligų riziką. Visas ligas ir negalavimus siejamus su vitamino D trūkumu organizme aprašėme šiame straipsnyje.

Kaip padidinti vitamino D kiekį organizme?

Vitamino D stoka gali pasireikšti dėl įvairiausių priežasčių, tokių kaip netinkama mityba, retas buvimas saulės šviesoje, senėjimo procesai, nutukimas, lėtinės inkstų ar kepenų ligos, tam tikrų medikamentų (pvz., cholesterolį mažinančių) vartojimas.

Vienas geriausių būdų padidinti vit.D kiekį organizme yra vartoti maisto produktus, gausius vit.D. Pagrindiniai vit.D šaltiniai yra riebios žuvys ir jūrų gėrybės (pavyzdžiui, tunas, skumbrė, sardinės, krevetės, austrės); grybai; kiaušinių tryniai; sūris; kruopos.

Tačiau daugiausiai vit.D pasisavinama iš saulės. Svarbu atkreipti dėmesį, jog vertėtų pasikonsultuoti su medikais dėl apsaugos nuo saulės priemonių ir rekomenduotino laiko būnant saulės atokaitoje.

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū