5 žolelės ir prieskoniai ilgaamžiškumui ir sveikam senėjimui | Būkime sveiki

5 žolelės ir prieskoniai ilgaamžiškumui ir sveikam senėjimui

5 žolelės ir prieskoniai ilgaamžiškumui ir sveikam senėjimui

Ilgaamžiškumas turi savo ribas: oksidacinis stresas, uždegimai organizme sąlygoja, kad senstant mūsų sveikata silpnėja. Tačiau gyvenimo būdas tam taip pat turi daug įtakos, o mityba yra vienas iš svarbiausių veiksnių. Well and Good išskyrė 5 prieskonius ir žoleles, kurie skatina ilgaamžiškumą ir sveiką senėjimą.

Ciberžolė

Ciberžolės bioaktyvioji medžiaga kurkuminas gerina atmintį, koncentraciją, stiprina imunitetą ir mažina uždegimą organizme. Ciberžole tinka gardinti vaisių ar daržovių kokteilius, troškinius, sriubas ir kitus patiekalus. Ciberžolė geriausiai įsisavina su juodaisiais pipirais.

Imbieras

Imbieras dažnai vadinamas „medicina“. Imbiero bioaktyvioji medžiaga gingerolis pasižymi itin stipriu priešuždegiminiu, antioksidanciu ir priešvėžiniu poveikiu. Šviežią imbierą rekomenduojama vartoti keletą kartų per savaitę, įmaišant į maistą ar gėrimus. Šaltuoju metų laiku imbieras gali apsaugoti nuo peršalimų.

Reklama:

Spirulina

Spirulina yra žalsvai melsvas mikrodumblis, vadinamas melsvadumbliu. Spirulina auga švariuose vandens telkiniuose, kur daug saulės šviesos, ir gali būti vartojama papildų arba miltelių pavidalu. Spirulina turi daug baltymų, vitaminų, mineralų. Spirulina gali būti vartojama su gėrimais, įmaišant į padažus, barstant ant salotų, sriubų, užtepėlių.

Čili pipirai

Chalapos, kajeno pipirai ir kiti pipirai, turintys kapsaicino, veikia priešuždegimiškai ir antioksidantiškai. Tyrimai rodo, kad žmonės, kurie per savaitę vartoja šešis ar septynis kartus kapsaicino turinčių pipirų, sumažina ankstyvosios mirties riziką nuo įvairiausių ligų.

Ženšenis

Ženšenis vienas iš nedaugelio augalų, vadinamų adaptogenais, kurie aktyvina organizmo gynybinius organizmu ir padeda prisitaikyti prie neigiamų aplinkos veiksnių. Kad pasiektumėte teigiamą efektą, ženšenį reikėtų periodiškai vartoti kiekvieną dieną ilgesnį laiko tarpą.

Video reklama:

Prieskoniai – ne panacėja

Prieskoninės žolelės natūraliai pasižymi antioksidaciniu ir priešuždegiminiu poveikiu, tad jų vartojimas gali sulėtinti senėjimo procesus, stiprinti imunitetą ir apsaugoti organizmą nuo lėtinių ligų.

Žinoma, tai nereiškia, kad vien įtraukę į mitybą prieskonines žoleles pasieksime norimą efektą – svarbu apskritai subalansuoti kasdienę mitybą ir užtikrinti kitus sveiko gyvenimo būdo aspektus.

„Tačiau prieskonines žoleles verta įtraukti į kasdienį racioną ne tik dėl jų naudos sveikatai, bet ir skoninių savybių, universalaus panaudojimo“, – komentavo gydytojas ir buvęs Kalifornijos universiteto Los Andžele Ilgaamžiškumo centro direktorius.

Reklama:
Naujienos iš interneto

Justinas B.

Justinas yra redaktorius, rašytojas, internetinių projektų vystytojas. Siekia, kad skaitytojai gautų tvarią, patikrintą ir naudingą informaciją kiekvieną dieną.

Rodyti visus įrašus
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū