5 plačiai paplitę mitai apie sveiką mitybą | Būkime sveiki

5 plačiai paplitę mitai apie sveiką mitybą

5 plačiai paplitę mitai apie sveiką mitybą

Siekiantys sveikiau maitintis neretai susiduria su įvairiausiais sveikos mitybos mitais ir stereotipais. Skirtingi žmonės akcentuoja skirtingų produktų svarbą, o moksliniai tyrimai taip pat ne visuomet būna vienareikšmiški – tai sukelia daug nesusipratimų.

India Times išskyrė 5 plačiai paplitusius mitus apie sveiką mitybą, kuriais vadovaujantis galima netgi pakenkti savo sveikatai.

1. Augaliniai aliejai yra sveikiausi

Daugelis mano, kad augaliniai aliejai yra sveikesni nei sviestas ar lydytas ghi sviestas. Nors tikrai yra vertingų augalinių aliejų, tam tikri augaliniai aliejai (pavyzdžiui, sojų pupelių, kanolos ar kukurūzų), randami daugelio perdirbtų produktų sudėtyje, skatina uždegimą organizme.

2. Angliavandeniai yra kenksmingi

Ilgus metus angliavandeniams buvo suverčiama „kaltė“ dėl kūno svorio augimo ir kitų įvairiausių sveikatos problemų. Tiesa ta, kad angliavandeniai yra būtina maistinė medžiaga – energijos „kuras“ žmogaus organizmui. Negaudamas angliavandenių, organizmas pradeda naudoti baltymų atsargas raumenyse, kad gautų pakankamai energijos.

Video reklama:

Be to, stokojant angliavandenių mitybos racione, ilgainiui organizmui pradeda trūkti skaidulų, kurių trūkumas gali sukelti virškinimo problemų (pavyzdžiui, vidurių užkietėjimą).

3. Riebalai didina kūno svorį

Neretai yra manoma, kad mažai riebalų turinčių maisto produktų vartojimas yra būtinas siekiant numesti kūno svorį. Tačiau tai yra visiškas mitas.

Nors mažai riebalų turintys maisto produktai gali būti išties naudingi, su maistu svarbu gauti ir pakankamą kiekį sveikųjų riebalų. Pavyzdžiui, mononesočiosios riebalų rūgštys yra svarbios tam tikrų medžiagų, kaip karotenoidai, įsisavinimui.

4. Kiaušinių vartojimas didina cholesterolio kiekį kraujyje

Kiaušinių tryniai turi cholesterolio, tačiau nėra įrodymų, kurie patvirtintų, kad kiaušinių valgymas sveikiems žmonėms padidintų cholesterolio kiekį kraujyje ar kardiovaskulinių ligų riziką. Atvirkščiai: kiaušiniai organizmą pripildo naudingosiomis medžiagomis.

5. Mityba be glitimo yra sveikesnė / padeda numesti svorio

Atsisakyti maisto produktų, turinčių glitimo, vertėtų tik tuomet, jei sergate celiakija arba netoleruojate glitimo. Kitais atvejais, nėra jokių įrodymų, kad glitimas yra žalingas sveikatai arba padeda numesti svorio.

Naujienos iš interneto

Justinas B.

Justinas yra redaktorius, rašytojas, internetinių projektų vystytojas. Siekia, kad skaitytojai gautų tvarią, patikrintą ir naudingą informaciją kiekvieną dieną.

Rodyti visus įrašus
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū