Arbata gerina kognityvines funkcijas vyresnio kaip 85 m. amžiaus žmonėms

Arbata gerina kognityvines funkcijas vyresnio kaip 85 metų amžiaus žmonėms

Visame pasaulyje arbata yra vienas populiariausių gėrimų. Tačiau arbata populiari ne tik dėl skoninių savybių – joje gausu vertingų mikroelementų, naudingų sveikatai, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.

Naujausi moksliniai duomenys rodo, kad per dieną išgeriant bent kelis puodelius arbatos, vyresniems kaip 85 metų amžiaus žmonėms gali ženkliai sustiprinti kognityvines funkcijas, t.y. koncentraciją ir reakcijos greitį.

Niukaslo universiteto Žmogaus mitybos tyrimų centro tyrimui vadovavęs profesorius dr. Edwardas Okello patikino, kad arbatos nauda kognityvinėms funkcijoms pasireiškia ne tik dėl gėrime esančių vertingų medžiagų, tačiau ir pačio arbatos gėrimo ritualo.

Hipotezei nepasitvirtinus, atrasti nauji įrodymai

Niukaslo universiteto mokslininkai analizavo daugiau kaip 1000 tiriamųjų nuo 85 metų amžiaus duomenis, surinktus 2006-2020 metų laikotarpiu. Tyrėjai siekė išaiškinti, ar juodoji arbata apsaugo nuo atminties sutrikimų.

Galiausiai jie išsiaiškino, kad didesnis juodosios arbatos suvartojimas vyresnio amžiaus žmonėms gali ženkliai pagerinti dėmesingumą ir psichomotorinį greitį. Tačiau mokslininkai neatrado jokio ryšio tarp arbatos suvartojimo ir atminties funkcijos.

Tikėtinas antidepresinis arbatos poveikis

Dar vieną studiją apie arbatos naudą atliko Nacionalinis Singapūro universitetas ir Fudano universitetas Šanchajuje. Universitetų mokslininkų komanda atkreipė dėmesį, kad kasdienis arbatos vartojimas gali sumažinti depresijos simptomus vyresnio amžiaus žmonėms. Tačiau jiems nepavyko tiksliai nustatyti, ar pati arbata, ar socialinis susibūrimas suteikia šį efektą.

Kita vertus, jau seniai įrodyta, kad arbatoje esantys katechinai, l-teaninas ir kofeinas gali pagerinti nuotaiką, mažinti vėžio riziką ir didinti ilgaamžiškumą.

Svarbu išlaikyti balansą

Nors Niukaslo universiteto mokslininkai tyrė juodosios arbatos naudą, lygiai taip pat naudos sveikatai suteikia ir kitų rūšių arbatos. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, jog daugelis arbatų savyje turi kofeino, tad vertėtų jų nepadauginti. Antroje dienos pusėje rekomenduojama dažniau rinktis becukres žolelių arbatas.

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū