„Žalioji“ Viduržemio jūros dieta – dar efektyvesnė nei tradicinė jos versija

„Žalioji“ Viduržemio jūros dieta – dar efektyvesnė nei tradicinė jos versija

  • Autorius: Guostė B.
  • 2020 25 lapkričio
  • 0
  • 104 Views
Naujas tyrimas rodo, jog „žalioji“ Viduržemio jūros dieta – dar efektyvesnė

Į „žaliosios“ Viduržemio jūros dietos racioną įeina dar daugiau augalinių produktų, atitinkamai sumažinant gyvūninės kilmės maisto suvartojimą. Medicalexpress.com rašo, jog šis Viduržemio dietos variantas galimai dar palankesnis organizmo kardiovaskulinei sistemai ir metabolizmui (lyginant su įprastu sveikos mitybos racionu bei tradicine Viduržemio jūros dieta, red. past.).

Tradicinė dietos versija jau seniai pripažinta kaip palanki sveikatai

Tradicinė Viduržemio jūros dieta, kurios pagrindą sudaro augalinis maistas, jau seniai siejama su mažesne širdies ligų, infarkto, cukrinio diabeto rizika. Manoma, kad teigiamas šios mitybos poveikis pasireiškia dėl racione esančių polifenolių, „sveikųjų“ riebalų, skaidulų gausos ir mažesnio gyvūninės kilmės produktų suvartojimo.

Leidinyje „Heart“ publikuotojoje naujausioje studijoje mokslininkai siekė išsiaiškinti, ar „žalesnė“ Viduržemio jūros dietos versija, kurios racione yra padidintas augalinio maisto kiekis, gali būti dar palankesnė sveikatai.

Tiriamieji buvo suskirstyti į 3 grupes

Moksliniame tyrime dalyvavo 294 nutukimu sergantys tiriamieji, kurių vidutinis amžius siekė 51 metus.

Tiriamieji buvo suskirstyti į tris grupes: pirmoji grupė maitinosi pagal įprastą sveikos mitybos racioną, antroji – pagal tradicinę Viduržemio jūros dietą, o trečioji – pagal „žaliąją“ Viduržemio jūros dietą. Visoms grupėms buvo paskirtas vienodo optimalumo fizinis aktyvumas.

Rezultatai pademonstravo „žaliosios“ Viduržemio jūros dietos pranašumą

Po šešių mėnesių tyrimo, tiriamieji, besimaitinę pagal „žaliąją“ Viduržemio jūros dietą, numetė vidutiniškai 6,2 kg kūno svorio, pagal tradicinę – 5,4 kg, pagal įprastą sveikos mitybos racioną – 1,5 kg.

Video reklama:

Tiriamųjų liemens apimtis (svarbiausias sveikatos indikatorius) po tyrimo sumažėjo atitinkamai 8,6 cm; 6,8 cm ir 4,3 cm. Tiriamųjų cholesterolio kiekis kraujyje atitinkamai sumažėjo beveik 4 proc. ir 1 proc., o sveikos mitybos grupės cholesterolio pokyčiai buvo per daug nežymūs.

Taigi pagal visus rodiklius „žalioji“ Viduržemio jūros dieta pasirodė kaip efektyviausia.

Mokslininkai pataria mažinti gyvūninės kilmės maisto suvartojimą

„Skatinimas vadovautis „žaliąją“ Viduržemio jūros dieta derinant su optimaliu fiziniu aktyvumu gali turėti teigiamos įtakos visuomenės sveikatai bei sumažinti kardiovaskulinių ligų paplitimą“, – teigė tyrimo autoriai.

Pasak mokslininkų, siekiant palankumo savo sveikatos būklei, žmonės patariama kuo labiau sumažinti gyvūninės kilmės produktų suvartojimą ir padidinti augalinės kilmės maisto kiekį racione.

Reklama:
Naujienos iš interneto
x
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū