Tyrimas parodė, kaip namų sąlygomis galima sumažinti kraujospūdį natūraliu būdu

Tyrimas parodė, kaip namų sąlygomis galima sumažinti kraujospūdį natūraliu būdu

Tyrimas parodė, kaip namų sąlygomis galima sumažinti kraujospūdį natūraliu būdu

Beth Israel diakonės medicinos centro (BIDMC) mokslininkai identifikavo, jog relaksacijos pratimai, kuriuos galima atlikti ir namų sąlygomis, gali efektyviai sumažinti kraujo spaudimą.

Hipertenzija itin pavojinga sveikatai

Aukštas kraujo spaudimas (hipertenzija) yra vienas pagrindinių miokardo infarkto arba insulto rizikos veiksnių. Pirmoji hipertenzijos stadija diagnozuojama, kai sistolinis kraujospūdis siekia 140-159 mm Hg, o diastolinis – 90-99 mm Hg.

Hipertenzijos priežastis mokslininkai tiria dešimtmečius, ir daugelis tyrimų pabrėžia stresą kaip vieną pagrindinių faktorių, sukeliančių hipertenziją. Kuo dažniau organizme pasireiškia streso atsakas, tuo labiau tikėtina, kad asmuo susidurs su padidėjusiu kraujo spaudimu.

Kodėl svarbu stimuliuoti organizmo atsipalaidavimo atsaką?

Tuo tarpu BIDMC mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad veikla, kuri sukelia organizmo atsipalaidavimo atsaką, gali padėti efektyviai sumažinti kraujo spaudimą pacientams, susiduriantiems su padidintu kraujospūdžiu.

Organizmo atsipalaidavimo atsakas pasireiškia sulėtėjusiu širdies ritmu ir nurimusiu kvėpavimu. Ilgalaikės praktikos, kurių metu sukeliamas organizmo atsipalaidavimo atsakas, taip pat siejamos su padidėjusiu smegenų žievės tankumu ir specifiniais genų ekspresijos pokyčiais.

Teigiami pokyčiai užfiksuoti praėjus aštuonios savaitėms

Tyrimo metu mokslininkai stebėjo 58 tiriamuosius, kuriems buvo diagnozuota pirmosios stadijos hipertenzija. Tyrimui parinkti sergantieji buvo arba nevartojantys kraujospūdį mažinančių medikamentų, arba nustoję juos vartoti keletą savaičių iki tyrimo.

Aštuonias savaites kiekvieną dieną tiriamieji klausėsi garso įrašo, kurio metu buvo įvedami ir diafragminio kvėpavimo, mantrų kartojimo ir dėmesingo įsisąmoninimo praktikas.

Praėjus aštuonioms savaitėms, mokslininkai konstatavo: kasdienė meditacija, atsipalaidavimo praktikos efektyviai sumažina kraujospūdį, o kraujospūdžio sumažėjimas siejamas su įvykusiais pokyčiais genų lygmenyje.

„Tyrimo rezultatai parodė, kad praktikos, sukeliančios organizmo atsipalaidavimo atsaką, gali sėkmingai sumažinti kraujo spaudimą. Tai galima sieti su tuo, jog praėjus aštuonioms tyrimo savaitėms, tarp tiriamųjų pastebėti genų ekspresijos pokyčiai – atpažintos kelios DNR molekulės, kurios skatina kraujo spaudimo mažėjimą“, – komentavo BIDMC profesorius dr. Manoj Bhasinas.

Naujienos iš interneto

Justinas B.

Justinas yra redaktorius, rašytojas, internetinių projektų vystytojas. Siekia, kad skaitytojai gautų tvarią, patikrintą ir naudingą informaciją kiekvieną dieną.

Rodyti visus įrašus
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū