Siekdami geresnio bendradarbiavimo, vienijasi pacientai ir gydytojai

  • 2017 20 spalio
  • 0
  • 84 Views

Kaip pagerinti komunikaciją tarp gydytojo ir paciento? Spalio 20 d., penktadienį, į šį klausimą atsakymų ieškojo tarptautinėje konferencijoje susirinkę svečiai iš Lietuvos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir Lenkijos. Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos (POLA) inicijuotame renginyje visas dėmesys buvo skirtas gydytojo ir paciento bendradarbiavimo trūkumo problemai ir jos sprendimo būdų paieškoms.

Lietuvos Respublikos Seime vykusią konferenciją pradėjo LR Sveikatos apsaugos ministras prof. Aurelijus Veryga ir dr. Agnė Širinskienė, LR Seimo sveikatos reikalų komiteto pirmininkė, džiaugdamiesi, kad organizacijos kreipia dėmesį į tokias problemas ir siekia jas spręsti.

„Tinkamas bendravimas suteikia labai daug privalumų – pacientai geriau laikosi gydymo rekomendacijų, mažėja skundų teismuose, gerėja darbo aplinka”, – patirtimi dalinosi Kembridžo universiteto profesorius, onkologas prof. Robert J. Thomas. Svečias iš Didžiosios Britanijos gydytojams patarė įsiklausyti į pacientų norus. Jam pritarė ir Kerry Halferty Hardy, gydymo įstaigų valdymo konsultantė, pastebėjusi, jog gydytojas turi įvertinti, ką pacientas žino ir ką nori žinoti, tačiau pastarasis turi mokėti klausytis. Tik abipusiu bendradarbiavimu ligoniai gaus geriausią gydymą.

„Susirgus liga suprantame, kad vienas žmogus sprendimo negali priimti”, – kalbėjo Lukasz Rzeczkowski. Visuomenininkas sukūrė platformą Trustedoctor, įgalinančią pacientus patiems priimti teisingus sprendimus apie jų gydymą, konsultuotis su geriausiais savo srities specialistais. Svečias iš Lenkijos džiaugėsi, kad tokio tipo platforma labai padeda pacientams gauti tikslesnes diagnozes, gydymą ir paramą bet kuriuo metu, tačiau sutinka, kad gyvo, atviro bendravimo tai nekeičia.

Jaunųjų gydytojų asociacijos valdybos narys Aurimas Pečkauskas priminė, kad geras gydytojas negali būti tik specialistas. Didžiojoje Britanijoje patirties įgyjęs anesteziologas reanimatologas akcentavo gydytojo, kaip gero komunikatoriaus, svarbą ir reikiamybę skirti pakankamai laiko atviriems pokalbiams su pacientu ir jo artimaisiais.

POLA viceprezidentas Gediminas Žižys, atstovaudamas pacientų lūkesčius, pateikė POLA veiksmus, gerinant komunikaciją tarp gydytojo ir paciento. Tęstiniai mokymai pacientams ir jauniesiems gydytojams bendravimo tema, įvairūs informaciniai leidiniai ir nuo lapkričio 1d. pradedamos vykdyti nemokamos teisinės ir psichologinės konsultacijos onkologiniams ligoniams – tai tik dalis numatytų veiklų.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų generalinis direktorius prof. Renaldas Jurkevičius akcentavo paciento buvimo visos gydymą organizuojančios komandos centre svarbą, nepamiršdamas tikslų siekti geresnės komunikacijos ir tarp pačių sveikatos priežiūros specialistų, ir tarp slaugytojų ir pacientų.

Jolanta Žilinskienė, LSMU Sveikatos psichologijos katedros lektorė, tikėjosi, kad šioje konferencijoje prasidėjo kelias link to, kad kiekvienas ligoninės skyrius turėtų pilnu etatu dirbantį psichologą, kuris rūpintųsi tiek pacientų, tiek medikų psichologine gerove.

Prof. Feliksas Jankevičius, Nacionalinio vėžio instituto direktorius atkreipė dėmesį, kad šiuolaikinės medicinos kertiniai akmenys nebėra tik diagnostika ir gydymas, kokybiška komunikacija yra būtina.

Diskusijas moderavęs POLA prezidentas Šarūnas Narbutas apibendrino, kad tiek gydytojai, tiek pacientai turi klausytis vieni kitų norų, nenustoti mokytis bendrauti ir šiam bendradarbiavimui skirti pakankamai laiko.

Konferencijoje „Kaip pagerinti komunikaciją tarp gydytojo ir paciento?” išsakytos mintys ir idėjos nebus pamirštos – prasidės jų įgyvendinimas. Pacientų, gydytojų organizacijos ir kitos institucijos pasiruošusios dirbti kartu, kad paciento ir gydytojo santykis būtų geresnis, o bendradarbiavimas – kokybiškesnis.

Pranešimą paskelbė : Greta Dubietytė, Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacija (POLA)

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū
Privacy Policy