Mokslininkai išsiaiškino, kad vitaminas B6 gali padėti prisiminti sapnus

Mokslininkai išsiaiškino, kad vitaminas B6 gali padėti prisiminti sapnus

Neretai žmonės nusivilia negalėdami rytais prisiminti, ką sapnavo praėjusią naktį. Tačiau, kaip praneša „The Health Site“, naujai atlikta Australijos mokslininkų studija rodo, jog prieš miegą vartojant vitaminą B6, kitą rytą tampa daug lengviau prisiminti sapnus.

Kodėl nepavyksta susapnuoti?

Mokslininkai yra suradę galimų paaiškinimų, kodėl žmonėms nepavyksta prisiminti sapnų. Viena iš dažniausių priežasčių yra neperėjimas į greitojo miego fazę REM (angl. Rapid Eye Movements) miego metu, kadangi REM fazė yra siejama su sapnavimu.

REM miego fazę gali sutrikdyti antidepresantų ar kitų psichiką veikiančių medikamentų, alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimas.

Vitaminas B6 – efektyvus, bet neaišku, kodėl

Kaip rodo Australijos Adelaidės universiteto mokslininkų atlikta studija, vitamino B6 papildų vartojimas prieš miegą gali padėti prisiminti sapnus kitą rytą.

Mokslininkai atsitiktiniu būdu išrinko 100 tiriamųjų (pusė jų priklausė placebo grupei), kuriems penkias paras iš eilės prieš miegą skirdavo po 240 mg vitamino B6.

Tiriamieji, kuriems buvo skiriamas vitaminas B6, pažymėjo, jog pradėjo daug geriau prisiminti sapnus. Papildų vartojimas neturėjo įtakos sapnų ryškumui, keistumui ar kitiems miego aspektams.

Kita vertus, kol kas mokslininkai negali patvirtinti, kodėl vitamino B6 vartojimas prieš miegą leidžia daug lengviau prisiminti sapnus. Tam reikalingi išsamesni tyrimai.

Ką verta žinoti apie vitaminą B6?

Vitaminas B6 (pirodoksinas) yra vienas iš aštuonių B grupės vitaminų. Šis vandenyje tirpus vitaminas yra svarbus smegenų funkcionavimui bei viso organizmo sveikatos būklės palaikymui.

Vitaminas B6, kaip ir kiti B grupės vitaminai, padeda organizmui apdoroti baltymus, angliavandenius ir riebalus, gaunamus iš maisto produktų. B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemos ir imuninės sistemos veiklai.

Kadangi žmogaus organizmas pats nepasigamina vitamino B6, šią medžiagą svarbu gauti iš kitų šaltinių – maisto produktų, papildų.

Kaip jau minėta, vitaminas B6 yra tirpus vandenyje, tad organizmas nekaupia jo atsargų ilgam laikui. Nepildant savo kasdienio raciono vitaminu B6, organizme greitai pasireiškia jo trūkumas.

Naujienos iš interneto

Justinas B.

Justinas yra redaktorius, rašytojas, internetinių projektų vystytojas. Siekia, kad skaitytojai gautų tvarią, patikrintą ir naudingą informaciją kiekvieną dieną.

Rodyti visus įrašus
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū