Kodėl svarbu sėdėti ant tinkamai parinktos kėdės

Turbūt dažnas mūsų galėtume padejuoti, kaip, visą dieną prasėdėję darbe, prie kompiuterio, nebeturime jėgų, o visus raumenis ir sąnarius skauda. Ir dažniausiai skundžiamės nugaros skausmais, ypač jos apatinės dalies. Statistikos duomenimis, net 80 procentų pasaulio gyventojų yra kentę skausmą kaklo ir pečių ar kryžkaulio ir galūnių srityse. Dažniausia šių skausmų atsiradimo priežastis – tai raumenų spazmai, kuriuos gali sukelti netinkama laikysena ir nejudrus gyvenimo būdas. Tad viena dažniausių nugaros skausmo priežasčių – netaisyklinga laikysena, o pagrindinė to priežastis – netinkama darbo vieta. Pasak gydytojų, dėl blogai įrengtos darbo vietos gali kilti rimtų sveikatos problemų, varginti įvairios stuburo ligos, taip pat pečių ir kojų skausmai, sąnarių bei sausgyslių negalavimai ir pan. Tad, suprantama, labai svarbu, kad darbo vieta būtų įrengta ergonomiškai ir kuo labiau pritaikyta konkrečiam dirbančiam asmeniui.

Jeigu jūs dirbate sėdimą darbą, pirmiausia, reikėtų pasirūpinti savo kėde. Kėdė turėtų būti tokia, kad galėtumėte keisti savo sėdėjimo pozicijas ir pasisukti visu kūnu, taigi ji turėtų būti su ratukais. Sėdint tokioje kėdėje, ne taip pavargsta raumenys, kurie yra atsakingi už sukamuosius kūno judesius. Kėdės aukštis turi reguliuotis ir ji turi būti nustatyta tokiame aukštyje, kad sėdint kojos būtų sulenktos 90 laipsnių kampu, kojų padai turi tvirtai remtis ant žemės, o šlaunys patogiai gulėti ant sėdimos plokštumos. Kėdėje turėtumėte sėdėti giliai ir remtis į atlošą, taip bus užtikrinta tinkama apatinės stuburo dalies padėtis. Apskritai, nugara turėtų būti laikoma, kiek įmanoma, tiesiau, tai yra turėtų sudaryti 90–110 laipsnių kampą.

Suprantama, kad atidžiau kėdes turėtų rinktis aukštaūgiai ir žemaūgiai. Aukštas žmogus dažnai neturi kur ištiesti kojų po stalu, tad jį gali pradėti varginti kojų skausmai. Jeigu kėdė jam per žema, visas krūvis pereina sėdmenų raumenims, o per ilgesnį laiką gali atsirasti sėdimojo nervo pažeidimų. Ir atvirkščiai, nedidelio ūgio žmogui kėdės dažniausiai būna per aukštos, tad jis negali patogiai ant žemės laikyti pėdų, tokiu atveju papildomai tempiami nugaros raumenys. Tad, jeigu reikia, turėtumėte naudoti įvairius ergonomiškus priedus, tokius kaip pagalvėlės, atramos kėdėms, pakylėjimai kojoms, ir t. t.

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū
Privacy Policy