Kardio treniruotės tik norintiems sulieknėti?

  • Autorius: Guostė B.
  • 2021, Rugsėjo 20d.
  • 0
  • 1172 Views
Kardio treniruotės tik norintiems sulieknėti
Bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, irklavimas, žygiavimas, lipimas laiptais, krepšinis, kikboksas – tai vienos populiariausių ir ko gero daugiausia mitais apipintų kardio treniruočių pasaulyje. Nors daugelis mano, kad kardio treniruotės namuose ar sporto salėse yra skirtos greitam kalorijų deginimui ir svorio metimui, iš tiesų tai teikia ne tik fizinę, bet ir psichologinę naudą. Plačiau apžvelkime kardio treniruočių teikiamą naudą organizmui ir psichologinei savijautai.

Kardio treniruotės nauda
Asociatyvi nuotrauka iš unsplash.com

Kardio treniruotės gerina nuotaiką ir pasitikėjimą savimi

Visiems pasitaiko prastesnių dienų, kai nesiseka darbe, vargina daugybė rūpesčių, o nuotaiką dar labiau gadina lauke subjuręs oras. Tačiau kovoti su stresu ir puolančia rudenine depresija gali padėti kardio treniruotės. Teigiama, kad nubėgus ar ramiai nužingsniavus kelis kilometrus organizme padaugėja serotonino, dopamino ir norepinefrino, kitaip vadinamųjų laimės hormonų. Tad bet kokia aktyvi fizinė veikla namuose, lauke ar sporto klube gerina nuotaiką ir mažina riziką susirgti depresija.

Be to, pasiekus užsibrėžtą tikslą, kurį ypač lengva fiksuoti pasirinktu kardio treniruokliu, didėja pasitikėjimas savimi. Ir tam visai nebūtina sudeginti tūkstančio kalorijų ar neatpažįstamai padailinti kūno linijas. Pasitikėjimas savimi auga net tuomet, kai pasirinktu treniruokliu įveikiate norimą atstumą arba treniruotes atliekate užsibrėžtą dienų skaičių.

Kardio treniruokliai geriau už kavą ar bet kokį energetinį gėrimą?

Įprasta, kad, jausdami energijos trūkumą, rytais ar dienos eigoje, geriame kavą ar energetinius gėrimus. Nors šios priemonės yra veiksmingos, per dažnai vartojama kava ar nesveiki gazuoti gėrimai gali sukelti rimtų sveikatos problemų. Joms egzistuoja visiškai natūrali alternatyva – kardio treniruotės. Viena paprasta treniruotė naudojant kardio treniruoklį suteikia energijos visai dienai. Taip yra todėl, nes kardio treniruočių, tokių kaip bėgimas, važinėjimas dviračiu, irklavimas ir pan., metu padidėja endorfinų kiekis, dėl kurių jaučiamės kur kas energingesni. Dėl to dauguma sporto entuziastų dieną pradeda ne nuo kavos ar kito energetinio gėrimo, bet ant kardio treniruoklių.

Kardio treniruotės = geresnis miegas

Kardio treniruotės ne tik suteikia energijos, bet ir prisideda prie miego kokybės gerinimo. Iš dalies taip yra todėl, nes intensyviai sportuodami, sunaudojame nemažą kiekį energijos. Visgi, tikroji kardio treniruoklių paslaptis slypi treniruočių metu vykstančioje neurocheminių medžiagų gamyboje. Žinoma, tai nereiškia, kad po pusvalandžio ar valandos, praleistos ant kardio treniruoklio, iš karto užsinorėsite miego. Atėjus metui miegoti, smegenys efektyviau reguliuos kokybiškam miegui užtikrinti reikalingus cheminius elementus ir nebereikės blaškytis, stengiantis užmigti.

Naudojant kardio treniruoklius, sveiki plaučiai ir oda garantuoti

Intensyvių kardio treniruočių metu galite susidurti su kiek labiau pasunkėjusiu kvėpavimu. Tačiau pasunkėjęs kvėpavimas nėra tai, dėl ko turėtumėte nerimauti. Dirbdami su įvairiais kardio treniruokliais, pritaikytais namams ir sporto salėms, mažinate kvėpavimo dažnumą ir aktyvios veiklos metu rečiau jaučiatės padusę. Reguliari aktyvi veikla, nepriklausomai nuo pasirinko kardio treniruoklio, padeda pagerinti ne tik plaučius, bet ir kraujotaką. Jai pagerėjus jūsų oda tampa skaistesnė bei sveikesnė.

Aktyvi treniruotė
Asociatyvi nuotrauka iš unsplash.com

Kardio treniruočių įtaka diabetui

Asmenims, sergantiems cukriniu diabetu specialistai ne veltui rekomenduoja gerti daug skysčių ir dažniau užsiimti aktyvia fizine veikla. Reguliarus bėgiojimas, dviračio minimas, irklavimas ar slidinėjimas padeda kontroliuoti cukraus kiekį organizme. Įvairių tyrimų rezultatai rodo, kad po 7 dienų energingų kardio treniruočių 2 tipo cukriniu diabetu sergančių asmenų cukraus kiekis kraujyje reikšmingai sumažėja. O tai reiškia, kad įsigiję kardio treniruoklį namams, ne tik stiprinsite širdies ir kraujagyslių veiklą, gerinsite savo nuotaiką, miego kokybę bei odos būklę, bet ir efektyviai atsikratysite gliukozės pertekliaus organizme, sumažinsite organizmo atsparumą insulinui.

Rūpinkitės savo sveikata jau dabar

Šį kardio treniruočių privalumų sąrašą galima tęsti įtraukiant naudą kognityvinėms ir seksualinėms funkcijoms, imunitetui, raumenims, medžiagų apykaitai ir t.t. Visgi kur kas vertingiau patiems patirti visas kardio treniruočių teikiamas naudas, nei milijoną kartų apie jas skaityti. Jeigu trūksta motyvacijos eiti į sporto salę ar užsiimti fizine veikla lauke – visuomet galite įsigyti kardio treniruoklį namams. Specializuotose sporto prekių įrangos parduotuvėse tikrai rasite sau tinkantį variantą. O jeigu bijote nuskausminti piniginę, atminkite, kad galite treniruoklį įsigyti išsimokėtinai. Rūpinkitės savimi ir savo sveikata jau dabar.