Kaip sumažinti kraujospūdį? 5 būdai išvengti arterinės hipertenzijos

  • Autorius: Guostė B.
  • 2020 23 birželio
  • 0
  • 882 Views
Šioje nuotraukoje - širdies muliažas.

Tropinis karštis – tikras išbandymas vyresnio amžiaus, širdies ir kraujagyslių ligų kamuojamiems žmonėms. Arterinė hipertenzija – gana dažnai pasitaikanti būklė, kai iš širdies tekantis kraujas dideliu slėgiu spaudžia arterijų sieneles. Ilgainiui negydoma arterinė hipertenzija išprovokuoja širdies ligas

Karšti orai neigiamai veikia net ir tų, kurie anksčiau nesiskundė širdies sutrikimais, sveikatą. Tad dalijamės keliais paprastais patarimais, kaip, tik šiek tiek pakoregavus įpročius, sumažinti kraujospūdį ar užkirsti kelią pirminei arterinei hipertenzijai. 

#1

Atsikratykite antsvorio

Antsvoris ir kraujospūdžio padidėjimas susiję tiesiogiai, todėl jei kūno masės indeksas (KMI) – didesnis nei 25, reikėtų sumažinti svorį. Savo KMI galite apskaičiuoti čia

Beje, numetus vos 10 kg, kraujospūdis sumažėja net iki 5–20 mmHg. Tuo pačiu sumažėja ir kitų ligų ir sveikatos negalavimų, pavyzdžiui, cukrinio diabeto, dislipidemijos, miego apnėjos rizika.

#2

Daugiau judėkite

Kasdien bent po 30 min. reikėtų skirti aktyviai veiklai. Nebūtina lakyti sporto klubo, tačiau galite pasirinkti jums priimtiną aktyvią veiklą – bėgioti, greitai vaikščioti, rinktis šiaurietišką ėjimą, plaukioti, važinėti dviračiu ir t. t. Sportas padeda sumažinti aukštą kraujospūdį. Ir tai toli gražu ne vienintelė nauda: pajudėjus gerėja nuotaika, tampame energingesni, žvalesni ir t. t.

#3

Sveikai maitinkitės

Svorio numesti ir subalansuoti kraujospūdį padės ne tik aktyvi fizinė veikla, bet ir subalansuota mityba.

Pasistenkite vartoti kuo daugiau produktų, kurių sudėtyje yra folio rūgšties: ji mažina hipertenzijos riziką. Labai svarbu, kad kasdieniame racione netrūktų ir omega-3 riebiųjų rūgščių.

Reikėtų valgyti kuo daugiau vaisių, uogų, daržovių, šviežios žuvies, liesos kokybiškos mėsos.

Kraujospūdį padeda sureguliuoti ir daug teigiamų savybių turi česnakai, todėl jų valgykite kaip įmanoma daugiau. Venkite kaloringo, riebaus, ypač – riebaluose kepto/virto maisto.

Taip pat reikėtų nepamiršti gerti vandens: labiausiai tinka silpnai mineralizuotas šaltinio vanduo. Šiltomis dienomis patariama išgerti bent 2 litrus vandens. Tiesa, vandenį reikėtų gerti nuolat mažais kiekiais.

Apie sveikesnę mitybą vasarą jau rašėme šiame straipsnyje.

#4

Saikingai vartokite alkoholį ir meskite rūkyti

Daug alkoholio vartojantys žmonės patiria kur kas didesnę insulto riziką, taip pat alkoholis mažina vaistų, gydančių hipertenziją, poveikį, todėl pavartojus didesnius kiekius alkoholinių gėrimų kraujospūdis gali dar labiau šoktelėti. 

Rūkymas taip pat neigiamai veikia kraujospūdį: nustatyta, kad, surūkius cigaretę, padidėja širdies susitraukimų dažnis ir šokteli kraujospūdis, todėl didėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika. 

#5

Vartokite kuo mažiau druskos

Vartojant daug sūraus maisto didėja arterinės hipertenzijos išsivystymo tikimybė. Suaugusiam žmogui per parą reikia gauti apie 5 gramus (1 arbatinį šaukštelį) druskos, tačiau jos yra daugelyje maisto produktų (mėsos, duonos gaminiuose, padažuose ir kt.), todėl reikiamą druskos kiekį gautume net ir papildomai ja negardindami patiekalų. 

Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū