Dietologė pataria: 5 paprasti žingsniai sveikesnės mitybos link | Būkime sveiki

Dietologė pataria: 5 paprasti žingsniai sveikesnės mitybos link

  • Autorius: Guostė B.
  • 2019 10 lapkričio
  • 0
  • 44 Views

Daugelį mūsų graužia sąžinė, jog nevalgome pusryčių ar, užuot pietavę, darbe prakiurksome prie kompiuterio ir pasitenkiname bandele bei šokoladiniu batonėliu, o kavą geriame dažniau nei vandenį. Tokių ir panašių mitybos įpročių, niekaip nesusijusių su sveika gyvensena, savo kasdieniame racione rastų daugelis. Tad nuo ko pradėti keisti mitybą? Kaip maitintis bent kiek sveikiau? Kur galime ieškoti kompromisų, o kur jų tiesiog negali būti? Patarimais dalijasi gydytoja dietologė Vilniuje Dalia Vaitkevičiūtė.

  1. Pusryčiaukite

Sveiki pusryčiai – pati geriausia dienos pradžia, tad, užduot pamiegoję 10 min. ilgiau, verčiau papusryčiaukite. Beje, rytą visai nereikia stovėti prie puodų: puikiai tiks virti, kepti kiaušiniai, grūdų košės, dribsniai su natūraliu jogurtu ir saujele iš šaldiklio ištrauktų uogų ir pan. Pavalgę sočius pusryčiaus, mažiau užkandžiausite dienai bėgant.

Kuo rizikuojate, jei nevalgote pusryčių?

  • Nepusryčiaujantiems dažniau formuojasi tulžies pūslės akmenys.
  • Nepusryčiaujančios 40 m. ir vyresnės moterys dažniau turi antsvorio.
  • Padidėja rizika 2-ojo tipo cukrinio diabeto išsivystymo rizika.
  • Tampate mažiau darbingi, sunkiau dirbti ir protinį darbą.
  1. Skaičiuokite kavos puodelius

Neišsimiegoję geriame daug kavos, o jos perteklius sutrikdo natūralų miego ciklą – patekame tarsi į užburtą ratą. Jei kava neveikia tonizuojančiai, akivaizdu: jos geriate per daug. Tad fiksuokite, kiek puodelių kavos išgeriate kasdien. Atsisakyti kavos nereikia: 1–2 puodeliai nepakenks, bet privalote žinoti kelias taisykles. Rinkitės kokybišką kavą (ne sintetinius kavos pakaitalus, tirpiąją kavą ar 3 in 1 gėrimus). Kavos nesaldinkite cukrumi, sirupais ir pan. Gerkite daugiau vandens, o vieną kitą kavos puodelį tiesiog pakeiskite žaliąja arbata.

  1. Daugiau vaisių ir daržovių

Daržovės – visavertės mitybos pagrindas, skaidulinių medžiagų, vitaminų ir mineralų šaltinis. Statistika rodo, kad 41 proc. lietuvių valgo per mažai vaisių ir daržovių. Senojo žemyno statistika – kiek geresnė. PSO rekomenduoja per dieną valgyti ne mažiau nei 400 g augalinio maisto: didžiąją jo dalį turėtų sudaryti daržovės. Taip pat svarbu nepiktnaudžiauti bulvėmis.

Rinkdamiesi daržoves, laikykitės sezoninės mitybos principų: pavasarį – lapinės daržovės, vasarą – šviežios daržo gėrybės, rudenį, žiemą – šakniavaisiai, kitos ilgai išsilaikančios daržovės. Kaskart eidami į parduotuvę nusipirkite kuo įvairesnių daržovių ir vaisių, skanaukite dar neragautus.

  1. Iš raciono nepašalinkite riebalų

Daugelis esame girdėję apie ketogeninę dietą, kurioje dominuoja riebalai ir baltymai. Ir nors bene kiekvienas dietologas Vilniuje patvirtins taisyklę, kad kraštutinumai mityboje gali padaryti daugiau žalos nei naudos, tačiau riebalų atsisakyti nereikia. Vartojant riebalus, geriau įsisavinami juose tirpūs vitaminai, su riebalais gauname ir energijos. Kasdieniame racione riebalai, tiesa, nesotieji, turėtų sudaryti 20–30 proc. visų kilokalorijų kiekio.

  1. Gaminkite namuose

Kad ir kaip vilioja nusičiupti picą ar kebabą iš kioskelio, tokie pietūs turėtų būti išimtis, bet ne taisyklė. Jei arti darbo nėra kur sveikai papietauti, įsidėkite maisto iš namų. Taigi, daugiau gaminkite namuose: susiplanuokite meniu savaitei – išsirinkite daug laiko neatimančius patiekalus (garuose virta, orkaitėje kepta žuvis, vištiena, kita liesa mėsa ir pan.), įsigykite visus reikiamus produktus ir eksperimentuokite. Atsisakykite padažų, majonezo: gardinkite patiekalus vertingais komponentais – aliejais, sėklomis.

Šios kelios ypač paprastos taisyklės padės žengti keliu sveikesnės mitybos link.

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū
Privacy Policy