5 natūralūs būdai padedantys greičiau įveikti vėjaraupius

  • Autorius: Guostė B.
  • 2021 21 gegužės
  • 0
  • 378 Views
Natūralūs būdai padedantys greičiau įveikti vėjaraupius

Vėjaraupiai – tai ūmi užkrečiama virusinė infekcija, sukelianti niežėjimą ir į peršalimą panašius simptomus. Nors liga dažniausiai pasireiškia vaikams, ja taip pat suserga ir suaugusieji.

Sergant vėjaraupiais svarbu izoliuotis nuo kitų žmonių, daug ilsėtis, vartoti skysčių ir nesikasyti bėrimų. Kartais vėjaraupių gydymui gali būti skiriami antivirusiniai vaistai. Tačiau yra ir daugiau būdų, kaip galime lengviau bei greičiau įveikti vėjaraupius.

Šiame straipsnyje aptarsime, ką daryti, kad ligos eiga taptų daug lengvesnė, o gijimas – spartesnis.

1. Sureguliuokite mitybą

Netmeds.com skelbia, jog sveika mityba turi reikšmingos įtakos vėjaraupių eigai. Sergant vėjaraupiais vertėtų vengi sūraus, aštraus ar rūgštaus maisto, kurie gali sudirginti opas ar žaizdeles, esančias burnoje ar aplink. Taip pat kietas ir traškus maistas gali sulėtinti burnoje esančių opų gijimą.

Itin svarbu vengti perdirbtų, „nesveiko maisto“ produktų, turinčių daug pridėtinio cukraus, transriebalų, konservantų ir kitų sveikatai nepalankių medžiagų. Toks maistas skatina uždegimą organizme, todėl sergant vėjaraupiais vertėtų jo atsisakyti.

Į mitybos racioną rekomenduojama įtraukti maisto produktų, kurie skatina gijimą ir gerina imuniteto funkcionavimą. Pavyzdžiui, rytą galite pradėti su priešuždegimiškai veikiančiomis ciberžolės šaknų, imbiero, prieskoninėmis ar žolelių arbatomis. Dienos eigoje naudinga vartoti maisto produktų, turinčių probiotikų (pvz., raugintų pieno produktų) ar slopinančių histamino poveikį (brokolių, špinatų, kivių, obuolių, braškių).

Sergant vėjaraupiais svarbu užtikrinti, kad mityboje dominuotų augalinis maistas (ypač švieži vaisiai ir daržovėmis), kuris pripildo organizmą įvairiomis imunitetą stiprinančiomis medžiagomis. Daržovių sultys, sriubos, vaisių kokteiliai gali puikiai praturinti sergančiojo mitybą.

2. Naudokite ramunėlių kompresus

Ramunėlės pasižymi antiseptiniu ir priešuždegiminiu poveikiu, todėl gali padėti nuraminti niežtinčius vėjaraupių bėrimus. Užplikykite vandeniu du ar tris ramunėlių arbatos pakelius ir palikite atvėsti. Tuomet į paruoštą arbatą pamirkykite vatos tamponus ar medvilnines servetėles ir palaikykite šiuos kompresus ant niežtinčių vietų. Leiskite arbatai nudžiūti ant odos.

3. Sodos vonia

Dar viena vėjaraupių niežulį mažinanti priemonė yra soda. Į vonią su drungnu vandeniu įpilkite vieną puodelį sodos ir pamirkite joje apie 15-20 minučių. Jei šis metodas jūsų atveju pasiteisins, galite maudytis vonioje su soda iki trijų kartų per dieną.

4. Avižų vonia

Taip pat ir avižos nuramina vėjaraupių pažeistą odą bei užkerta kelią bėrimų plitimui. Vieną stiklinę avižų dribsnių ar avižų grūdų (prieš tai naudinga juos susmulkinti) supilkite į šiltą vonią ir pamirkite joje ne ilgiau kaip 20 minučių. Taip pat gali būti naudinga kūną tepti natūraliais, ekologiškais losjonais, kurių sudėtyje yra avižų ekstrakto.

5. Naktį dėvėkite kumštines pirštines

Niežtinčių opų ir žaizdelių kasymas gali labai pabloginti odos būklę ir paskatinti bėrimų plitimą. Jei dienos metu tam galima lengviau atsispirti, naktį neretai nevalingai ir sąmoningai galime pradėti kasyti pažeistas vietas. Kad to išvengtumėte, nakčiai užsidėkite plonos medžiagos kumštines pirštines.

Kada turėtumėte kreiptis į gydytojus?

Nors dauguma vėjaraupių atvejų praeina savaime su laiku, kartais gali tekti kreiptis ir į gydytojus. Kaip rašoma healthline.com, į gydytojus svarbu kreiptis atvejais, kai:

  • vėjaraupiais suserga iki 1 metų amžiaus vaikas;
  • temperatūra pakyla iki 39°C;
  • yra nusilpusi imuninė sistema;
  • pasireiškia kvėpavimo sutrikimai;
  • pasireiškia kraujuojantys bėrimai.
Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū