10 patarimų, kaip praleisti Kalėdas sveikiau | Būkime sveiki

10 patarimų, kaip praleisti Kalėdas sveikiau

  • Autorius: Guostė B.
  • 2020 14 gruodžio
  • 0
  • 93 Views
10 patarimų, kaip praleisti Kalėdas sveikiau

Nepaisant to, kad dėl pandemijos šiais metais didžiosios metų šventės bus kitokios nei įprasta – per jas dažniausiai daugelis žmonių leidžia sau daugiau nei įprastai atsipalaiduoti. Tačiau nesaikingas maisto ir alkoholio vartojimas, sumažėjęs fizinis aktyvumas, retas buvimas gryname lauke ar sutrikęs miego režimas gali itin neigiamai paveikti sveikatą.

Kad per šventės jaustumėtės energingi, o praėjus šventėms nepasireikštų sveikatos problemos, vertėtų laikytis tam tikrų taisyklių. Išskyrėme 10 patarimų, kuriais vadovaujantis šventes praleisite ne tik smagiau, bet ir sveikiau.

#1 / Nesėdėkite namuose visą dieną

Nors per Kalėdas daugelis mūsų praleidžiame su šeima namuose, tai nereiškia, kad visas šventes turėtume prasėdėti ant sofos žiūrėdami televizorių. Paskatinkite šeimos narius išeiti pasivaikščioti į lauką ar užsiimti aktyvia veikla gryname ore. Kuo daugiau judėsite ir būsite gryname ore, tuo geriau jausitės tiek švenčių metu, tiek po jų. Žinoma, nepamirškite užsidėti medicininės veido kaukės (kaip jas tinkamai dėvėti skaitykite čia).

Reklama:

#2 / „Įdarbinkite“ savo smegenis

Užuot žiūrėję televizorių, filmus ar naršę internete, įtraukite savo šeimą į veiklą, kuri būtų naudinga jūsų smegenims. Pavyzdžiui, žaiskite stalo žaidimus, kurkite istorijas. Kuomet susigalvojate veiklų, kurios įtraukia protinį darbą, šventės praeina daug smagiau ir turiningiau.

#3 / Stebėkite alkoholio suvartojimą

Šventiniu periodu didelė dalis žmonių atsipalaiduoja vartodami alkoholį. Neretai alkoholis vartojamas daugiau kaip vieną dieną. Siekiant išlaikyti sveikatą, svarbu atidžiai stebėti alkoholio suvartojimą. Jei vis tik priėmėte sprendimą vartoti alkoholį – rinkitės silpnesnius alkoholinius gėrimus, nemaišykite skirtingų alkoholinių gėrimų tarpusavyje, pasidomėkite, kiek alkoholio vienetų rekomenduojama suvartoti per dieną pagal jūsų amžių, lytį, kūno sudėjimą. O dar geriau – būkite pavyzdys ir šventes sutikite be alkoholinių gėrimų.

#4 / Stebėkite savo mitybą

Daugelis žmonių dėl netinkamos mitybos po švenčių skundžiasi virškinimo sutrikimais ar priaugtu svoriu. Kad išvengtumėte šių problemų, stebėkite savo maitinimosi racioną: valgykite normaliomis porcijomis pagal alkio ir sotumo jausmą, nepersivalgykite, rinkitės sveikesnes maisto produktų alternatyvas. Stenkitės išlaikyti jums įprastą mitybos režimą. Šventės – ne valgymo varžybos.

Video reklama:

#5 / Gaminkite atsakingai

Ruošdami šventinį stalą, vadovaukitės kokybės, o ne kiekybės, kriterijumi. Verčiau pagaminti mažiau, bet maistingo ir sveikatai naudingo maisto. Taip pat gaminkite atsižvelgdami į tai, kiek žmonių sės prie šventinio stalo, kad po švenčių netektų išmesti maisto veltui. Maisto išmetimas ne tik kerta per jūsų piniginę, tačiau ir yra labai neetiškas, aplinkai neigiamą poveikį turintis veiksmas.

Be to, ant stalo tiekite maistą nedideliais kiekiais ir, esant poreikiui, reguliariai papildykite lėkštes. Tyrimai rodo, kad per žiemos šventes ženkliai padidėja apsinuodijimų maistu rodikliai.

#6 / Valgykite daugiau vaisių ir daržovių

Vaisiai ir daržovės yra gausūs natūralių vitaminų ir mineralų, itin reikalingų sveikai organizmo būklei. Tačiau neretai švenčių metu pamirštame suvartoti pakankamą jų kiekį. Stenkitės suvalgykite keletą vaisių pirmoje dienos pusėje, o su kiekvienu patiekalu valgykite kuo daugiau daržovių – organizmas jums padėkos, o ir patys jausitės daug geriau.

Reklama:

#7 / Pagalvokite prieš valgydami

Švenčių metu daugelio stalai būna nukrauti įvairiausiais saldėsiais ar riebiais užkandžiais. Prieš valgydami pamąstykite, ar tikrai jums reikia dar vieno kąsnelio. Sotumo jausmas ateina lėčiau, tad vertėtų po valgio kaskart palaukti bent 15 minučių, kad įsitikintumėte, ar tikrai esate alkani.

Kad jums šventes sutikti būtų paprasčiau – štai penki sveikų užkandžių receptai Naujųjų metų šventei.

#8 / Rūpinkitės imunitetu

Šaltuoju metų laiku didėja įvairių peršalimo ligų rizika, o dėl pakitusio gyvenimo būdo režimo šventiniu laikotarpiu imunitetas gali greičiau susilpnėti. Sumažinkite rizikos veiksnius, silpninančius organizmo imunitetą. Palaikykite optimalų fizinį aktyvumą, būkite gryname ore, pakankamai miegokite, sveikai maitinkitės, gerkite žolelių arbatas, vartokite reikalingus maisto papildus.

#9 / Venkite streso

Šventinis laikotarpis daugeliui pateikia įvairiausių iššūkių, tokių kaip namų tvarkymas, maisto gaminimas, dovanų pirkimas, švenčių planavimas. Dėl gausos įvairiausių darbų, gali pasireikšti įtampa ir stresas, itin neigiamai veikiantys organizmą. Nepersistenkite ruošdamiesi šventėmis, pasidalykite darbais su namiškiais, į viską žvelkite daug paprasčiau ir lengviau.

#10 / Darykite gerus darbus kitiems

Nors vakarietiškoje kultūroje įsigalėjęs vartotojiškumas, kuris ypač išryškėja šventiniu žiemos laikotarpiu, Kalėdos neturėtų būti tik apie materialias dovanas. Paskambinkite savo artimiesiems, su kuriais nepavyks susitikti per šventes, rašykite laiškus draugams, nudžiuginkite kaimynus savo gamintu pyragu. Būkite dėmesingi ir paslaugūs – tai bus geriausia dovana jums svarbiems žmonėms.

Naujienos iš interneto
Naudojame slapukus (angl. cookies), geros naudojimosi patirties svetaine vardan.
Ok, ačiū